Strona główna » E-learning » Grupa Smoki » Czy świnia to brudne zwierze?/ Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura? 26.03.2020r. (czwartek)
Drodzy rodzice!
Zadania do wykonania na czwartek (26.03.2020 r.):
1.„Powitanie zwierzątek” – ćwiczenie pobudzające aparat artykulacyjny, wprowadzenie w tematykę
zajęć. Naśladowanie przez dzieci odgłosów zwierząt
kot – miau, miau; pies – hau, hau; chomik, myszka, szczur – pi-pi; koń – iha, krowa – mu, mu, mu; owca – me, me; baran– be, be;
kura – ko, ko; kogut – kukuryku; kaczka – kwa, kwa; gęś – gę, gę itp.
2.Kogo mogę spotkać na wsi?- opowieść ruchowa.
Rodzic czyta opowiadanie, dzieci wykonują ruchy odpowiednio do słuchanej treści:
Jest ranek. Słońce powoli oświetla podwórko. Pierwszy na podwórku pojawia się kogut. Chodzi dumnie, wysoko stawia nogi, rusza głową na boki, nagle głośno pieje: kukuryku! Kury z niezadowoleniem kręcą się na grzędach, później jedna za drugą wychodzą z kurnika, gdacząc: ko, ko, ko, ko… Na podwórku robi się coraz weselej. Nareszcie z domu wychodzi gospodarz, jest bardzo wcześnie, dlatego gospodarz przeciąga się i szeroko otwiera buzię, ziewając. Między jego nogami prześlizguje się szara kotka, na pewno pójdzie na pole szukać myszki… Pora zadbać o swoje zwierzęta – myśli gospodarz i, mocno stawiając kroki, idzie w stronę stajni, bo tam czekają na niego dwa głodne konie. Gospodarz nalewa im wody i podaje widłami siano – gdy będzie cieplej, wyprowadzi je na dwór. Zadowolone konie wierzgają kopytami i rżą radośnie: iha, haha, iha, haha. Teraz pora wyprowadzić krowy z obory. Gospodarz otwiera ciężkie drzwi. Wita się ze swoimi czterema krowami, przywiązuje im specjalny sznurek – postronek – i trzymając go, wyprowadza krowy z obory. Krowy idą powoli, zatrzymując się co chwilę, mocno machają swoimi ogonami, aby odgonić muchy. Są na miejscu – to ogrodzone pastwisko, tutaj krowy cały dzień będą żuły trawę. Gospodarz odwiązuje postronek, tutaj krowy są bezpieczne. Czas wrócić do domu – myśli gospodarz. Wraca, aby zjeść śniadanie. Tak zaczyna się kolejny dzień w gospodarstwie wiejskim.
3. Nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim
cow - krowa; horse - koń; goat - koza; chicken - kurczak; sheep - owca; goose - gęś
4. Wysłuchanie przez dzieci bajki "Trzy Świnki" opowiedzianej lub przeczytanej przez rodzica.
Rozmowa z dziećmi na temat bajki: Czym się różnią świnki z bajek od prawdziwych świń? Gdzie mieszkały trzy małe świnki? Gdzie mieszkają prawdziwe świnki?.
5. Brudna świnka- praca plastyczna ( Zadanie do wykonania dla 5-latków i chętnych 4-latków)
Dzieci kolorują kontury świnki ( narysowanej lub wydrukowanej przez rodzica) farbami lub kredkami na kolor różowy. Następnie maluja na dole kartki błoto kremem czekoladowym lub brązową farbką.
Karta z wyprawki dla 4-latków - nr 39 (model stajni)
czytano: 785 razy
autor: katilandia.pl
data dodania: 2020-03-24 11:25:05