Zapewniamy
  • Angielski all day & every day
  • Czas pracy od 6.00 do 17.30
  • Doświadczoną i wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną
  • Bogatą gamę bezpłatnych zajęć dodatkowych
  • Program dydaktyczny w oparciu o wytyczne MEN
  • Opiekę nad dziećmi od 1 roku życia do 6 lat
  • Smaczną i domową kuchnie
  • Udział w teatrzykach i wielu innych wydarzeniach
Formularz zapytaniowy
Ciekawostki
  • Chcesz wychować małego geniusza? Nie pozwalaj mu oglądać telewizji. Naukowcy z Michigan i Montrealu dowodzą, że częste oglądanie telewizji przez małe dzieci zwiększa ryzyko słabych wyników w nauce oraz problemów zdrowotnych przed ukończeniem 10 roku życia.dalej 
  • Dziecko w wieku przedszkolnym śmieje się średnio 400 razy dziennie.dalej 
  • Obliczono, że przeciętny czterolatek zadaje 437 pytań dziennie.dalej 

BEZPIECZNE WAKACJE/ CO ZROBIĘ, GDY SIĘ ZGUBIĘ? 26.06.2020 r. (piątek)

Strona główna » E-learning » Grupa Smoki » BEZPIECZNE WAKACJE/ CO ZROBIĘ, GDY SIĘ ZGUBIĘ? 26.06.2020 r. (piątek)

wielkość tekstu: A | A | A

Drodzy Rodzice!!!

 Zadania do wykonania dla dzieci na 26.06.2020 r. (piątek)

1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 40 (wg B. Formy):

  • „Delikatnie” – lekki bieg za R. w dowolnych kierunkach.
  • „W górę i w dół” – dzieci zajmują dowolne miejsca na dywanie. Stają w lekkim rozkroku. Na raz powoli unoszą ręce i robią głęboki wdech, a na dwa swobodnie je opuszczają i robią wydech.
  • „Hop, hop!” – w rytm bębenka dzieci miarowo przeskakują z jednej nogi na drugą i równocześnie klaszczą.
  • „Swobodnie” – w swobodnym zwisie tułowia dzieci naprzemiennie dotykają lewą ręką prawej stopy, następnie prawą ręką lewej stopy.

2. „Wakacyjny regulamin” – zajęcia dydaktyczne. Wspólne stworzenie regulaminu zachowywania się na wakacjach. R. zapisuje zasady proponowane przez dzieci za pomocą słów i piktogramów. Dzieci podpisują się pod regulaminem pieczątką paluszkową. (Załącznik- bezpieczne wakacje)

3. „Bezpieczne wakacje” – R. czyta zdania, a dzieci oceniają ich prawdziwość,

podnosząc odpowiedni znak i podając uzasadnienie.

Przykłady zdań:

–– Na plaży można palić ognisko.

–– Gdy świeci słońce, należy smarować się kremem do opalania.

–– Biała flaga oznacza, że można się kąpać.

–– Można chodzić po wydmach.

–– Można spacerować po górach w klapkach.

–– Na plaży nie można śmiecić.

–– Podczas jazdy na rowerze trzeba mieć kask.

–– Można wchodzić do wody na niestrzeżonej plaży.

4. „Wakacyjna sałatka” – zabawa kulinarna. Dzieci tworzą wakacyjne sałatki z kolorowych owoców  pociętych na części, układanych warstwami i umieszczonych w przezroczystych kubeczkach. R. pyta: Czy należy zbierać nieznane owoce w lesie? Czy można jeść owoce prosto z letniego targu?

5.  Zajęcia o emocjach – przerażenie związane ze zgubieniem się.

Zagubiona córka – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat. Zagubiona córka

Dominika Niemiec

Wybraliśmy się z mamą i tatą

na wyjątkową wycieczkę.

Zwiedzamy krakowską starówkę,

ale zaraz, chwileczkę...

Tata tuż obok mnie robił zdjęcia.

Mama szukała pamiątek w sklepiku.

Ja przyglądałam się kamienicom,

a jest ich tu chyba ze sto, bez liku.

I nagle rozglądam się wokół,

na plecach mam gęsią skórkę,

bo moi cudowni rodzice

zgubili własną córkę.

Albo ja się zgubiłam,

właściwie już nie wiem sama.

Jestem naprawdę przerażona.

Ratunku! Gdzie jest mama?

Co robić? Strach mnie obleciał...

Tętno mi przyśpieszyło.

Uwierzcie mi, w tym momencie

do śmiechu mi wcale nie było.

Stanęłam w miejscu i stoję,

stoję, stoję i czekam.

Proszę, niech rodzice mnie znajdą...

Już będę się pilnować, przyrzekam!

I nagle z ulgą zauważam,

że biegnie do mnie mama,

a tata już mi przypomina:

Nie odchodź nigdzie sama!

R. rozmawia z dziećmi na temat wiersza: Gdzie wybrała się dziewczynka z rodzicami? Co przy­darzyło się dziewczynce? Jak się czuła dziewczynka, gdy się zgubiła? Co poczuła dziewczynka, gdy odnaleźli ją rodzice? Jak powinniście się zachować, gdy się gdzieś zgubicie? Jak myślicie, czy czulibyście się podobnie, gdybyście zgubili swoich rodziców?

6. Karty pracy- 4-latki

„Wakacje nad morzem” – praca z KP2.51.

Dzieci opowiadają, co przedstawiają ilustracje. Odnajdują na nich takie same elementy.

7.  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 40 – uświadamianie korzyści dla organizmu wynikających z ćwiczeń gimnastycznych, zabaw ruchowych.

  • „Rajd rowerowy” – dzieci kładą się na plecach i naśladują jazdę rowerem. Następnie

wjeżdżają pod górkę – zwalniają, zjeżdżają z górki – przyśpieszają, jadą po prostej bardzo szybko..

  • „Łodzie” – R. rozdaje dzieciom kocyki. Dzieci siadają w klęku na złożonym na pół kocyku. Kocyki to łodzie, a rączki dzieci to wiosła. Dzieci płyną, odpychając się od podłogi, w wakacyjną podróż. Po drodze napotykają różne trudności i przeszkody.
  • „Zamki z piasku” – dzieci budują zamki z klocków i różnych pomocy gimnastycznych.„
  • Pszczółki do ula” – dzieci naśladują pszczoły. Na komendę R.: Pszczółki na łące! – biegają po pokoju, a na komendę: Pszczółki do ula! – chowają się do domków- wyznaczonego miejsca.

8. Wakacyjny Quiz- Dzieci odpowiadają na zadane przez R. pytania. (Załącznik- Wakacyjny quiz)

 

ZAŁĄCZNIKI

czytano: 883 razy

autor: katilandia.pl

data dodania: 2020-06-25 14:56:16

Katilandia
UL. Siewierska 74, 42-400 ZAWIERCIE

tel.: +48 501 448 780
e-mail: biuro@katilandia.pl

  • 20170228_094342
  • 20170228_094321
  • 20170228_094232
  • 20170228_093935_1
  • 20170228_230641
Katilandia Niepubliczne Przedszkole i Żłobek
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Formularz zapytaniowy
Wypełnij formularz kontaktowy
Opinie
Dodaj wpis
Zobacz wpisy
Facebook
Wersja mobilna