Strona główna » E-learning » Grupa Sówki » Już przyszło lato. 24.06.2020r. (środa)
Zadania do wykonania dla dzieci z gr. SÓWKI na środę (24.06.2020r.)
1. Zestaw ćwiczeń porannych :
-Leżenie na pisaku” –R. rysuje kredą trójkąt, kwadrat, koło. Dziecko biega w różnych kierunkach, a na umówiony sygnał podbiega do narysowanej figury i układa się w ten sposób, żeby utworzył się trójkąt. Na inny sygnał łączą się i układa się w kwadrat (zabawę należy powtórzyć kilka razy).
-„Plażowanie” –dziecko stawia stopę na woreczku gimnastycznym( może być woreczek z ryżem lub kaszą). Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonywać raz jedną, raz drugą stopą.
- „Przeciąganie liny” – uczestnicy podzieleni na dwa zespoły przeciągają linę. Wygrywa zespół, który przeciągnie drugą drużynę za wyznaczoną linię.
2. „Kolorowe kubeczki” – układanie rytmu
Zadaniem dzieci jest uzupełnienie rytmu kolorowymi kubeczkami (można użyć kolorowych kółeczek), który wskaże rodzic, np. żółty czerwony żółty czerwony...albo zielony niebieski żółty zielony...albo całkiem inny układ kolorów, czyli rymy, szukanie powtarzającej się sekwencji kolorów i uzupełnianie kolejnymi kubeczkami.
3. „Uzupełnij pola” (załącznik)
Na białym brystolu (lub białych połączonych kartkach) tworzymy dziecku kratownicę 4x4. Na osi poziomej układamy koła przedstawiające kształt obrazków: słońce, lody, truskawka, okulary. Na osi pionowej układamy koła przedstawiające kolor obrazka. Zadaniem dzieci jest uzupełnienie pustych pól, w taki sposób, żeby położone koła przedstawiały grafikę o właściwym kolorze. Jeśli dzieci mają trudność z uzupełnieniem tabeli, to wybierając pole, na które należy położyć odpowiednią grafikę, każdorazowo pokazujemy, skąd się ona wzięła. Połóż sznurek biegnący od kształtu oraz drugi od koloru i pokaż dziecku, że w pewnym momencie dochodzi do przecięcia się sznurków.
4. „Zbuduj wieżę zgodnie z kodem” (załącznik)
Rodzic ustawia wzorcową wieżę z kubeczków (3-6), a dzieci starają się zbudować identyczną, odwzorowując nie tylko jej kształt, ale również kolorystykę (można również przedstavić dziecku wzór wieży na kartce, a dzieci próbują go odwzorować)
5. „Góry – Morze” zabawa ruchowa
Rodzic odtwarza dowolną melodię, dziecko maszeruje po sali, na hasło „Góry!” wspina się na palcach, unosząc ręce do góry, na hasło „Morze!” kuca i wykonuje rękami ruch pływania.
6. „Znajdź drogę do słoneczka” (załącznik)
Zadaniem dzieci jest dotarcie do słoneczka wg kodu – strzałek (możemy również przygotować gotowe strzałki na kartkach, a dziecko je tylko ułoży). Tworząc kod, należy pamiętać o zaznaczeniu STARTU (np. zielone koło) oraz METY (np. czerwone koło lub konkretny obrazek, który jest celem, w tym przypadku SŁOŃCE)
7. Karta pracy - kodowanie (załącznik)
Zadaniem dziecka jest ułożenie słoneczek wg wzoru przedstawionego na obrazku
czytano: 789 razy
autor: katilandia.pl
data dodania: 2020-06-23 21:06:17