Strona główna » E-learning » Grupa Smoki » Sand pictures! 22.06.2020r.
Move it! Utrwalenie słownictwa w zabawie ruchowej (Karty obrazkowe: 22, 47, 60–63, duża chusta).
- Stań z dziećmi w kręgu i wyjmij z MB chustę: Look, what's in the Magic Box? A scarf, a big, big, scarf!
- Zachęć dzieci do złapania brzegów chusty i falowania nią zgodnie z Twoimi poleceniami: Let's grab the scarf and hold on tight! Up, up, up! Down, down, down! Now move it: fast, fast, fast! And slowly, slowly, slowly!
- Poproś dzieci, aby podniosły chustę do góry i rozłóż pod nią karty obrazkowe, powtarzając słownictwo: Let's put the scarf up, like this! Look at the cards: a kite, a bike, summer (...).
- W czasie falowania chustą poproś jedno z dzieci, aby wyjęło spod chusty wywołaną przez Ciebie kartę obrazkową: Antek, find the summer picture!
- Pozostałe dzieci powoli opuszczają chustę, ochotnik musi jak najszybciej wydobyć odpowiednią kartę, wyjść spod chusty i położyć na niej obrazek: The scarf is going down, down, down! Antek, hurry up! Put the summer card on the scarf! Amazing!
- Kontynuuj zabawę dotąd, aż wszystkie karty znajdą
Sand pictures
- Utrwalenie słownictwa w zabawie multisensorycznej (CD 1, tacki, piasek, Karty obrazkowe: 22, 47, 60–63).
- Daj każdemu dziecku tackę i wsyp do niego trochę piasku – powinien on zakrywać dno tak, aby można było na nim rysować palcem: Here you are, a box for you! Do you want some sand? Say: sand, please! Sand for you, Tola.
- Zachęć dzieci do rysowania palcem na piasku wskazywanych przez Ciebie obrazków: Can you draw a bike? Can you draw a kite?
- Możesz poszerzyć zestaw kart o poznane wcześniej słownictwo.
Twister! Podsumowanie słownictwa w zabawie ruchowej (taśma malarska, Karty obrazkowe)
- Przyklej karty taśmą malarską do podłogi, tworząc siatkę do gry w Twistera. Możesz przykleić karty do planszy Twister, używając masy mocującej, np. BlueTackTM.
- Zaproś do siebie dwóch ochotników i poproś, by stanęli po dwóch stronach siatki: Agata, Wiktor, stand here please.
Wskaż jedną ze swoich części ciała i poproś dzieci, by ją nazwały: What is it? Yes, a hand!
- Zachęć ochotników, by wymienioną częścią ciała dotknęli wymienionej przez Ciebie karty: Wiktor, put your hand on … the kite. Agata – put your hand on the bike.
- Kiedy ochotnicy nie zdołają wykonać zadania, zaproś do zabawy kolejne dzieci: Thank you, well done! Now sit down, please. Who’s next? Zuzia ang Julian! Come up here!
czytano: 693 razy
autor: katilandia.pl
data dodania: 2020-06-21 17:52:21