Zapewniamy
  • Angielski all day & every day
  • Czas pracy od 6.00 do 17.30
  • Doświadczoną i wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną
  • Bogatą gamę bezpłatnych zajęć dodatkowych
  • Program dydaktyczny w oparciu o wytyczne MEN
  • Opiekę nad dziećmi od 1 roku życia do 6 lat
  • Smaczną i domową kuchnie
  • Udział w teatrzykach i wielu innych wydarzeniach
Formularz zapytaniowy
Ciekawostki
  • Chcesz wychować małego geniusza? Nie pozwalaj mu oglądać telewizji. Naukowcy z Michigan i Montrealu dowodzą, że częste oglądanie telewizji przez małe dzieci zwiększa ryzyko słabych wyników w nauce oraz problemów zdrowotnych przed ukończeniem 10 roku życia.dalej 
  • Dziecko w wieku przedszkolnym śmieje się średnio 400 razy dziennie.dalej 
  • Obliczono, że przeciętny czterolatek zadaje 437 pytań dziennie.dalej 

Tęcza. 18.06.2020r. (czwartek)

Strona główna » E-learning » Grupa Sówki » Tęcza. 18.06.2020r. (czwartek)

wielkość tekstu: A | A | A

Zadania do wykonania dla dzieci z gr. SÓWKI na czwartek    (18.06.2020 r.)

1. Zestaw ćwiczeń porannych :

 

-Leżenie na pisaku” –R. rysuje kredą trójkąt, kwadrat, koło. Dziecko biega w różnych kierunkach, a na umówiony sygnał podbiega do narysowanej figury i układa się w ten sposób, żeby utworzył się trójkąt. Na inny sygnał łączą się i układa się w kwadrat (zabawę należy powtórzyć kilka razy).

-„Plażowanie” –dziecko stawia stopę na woreczku gimnastycznym( może być woreczek z ryżem lub kaszą). Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonywać raz jedną, raz drugą stopą.

-. „Orzeźwienie” – R. daje  dziecku  pustą  butelkę  plastikową. Dziecko przekłada butelke z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach. Podrzucają butelki i starają się chwycić oburącz.

 

2.,,Eksperyment z kolorami”- obserwowanie procesu tworzenia się barw, dostrzeganie odcieni, podawanie nazw kolorów.

https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

3. Przepis na tęczę – poznawanie zjawisk atmosferycznych, rozpoznawanie kolorów tęczy, rozwijanie

pamięci. R. rozkłada przed sobą biały obrus, pojemniczki z pociętą krepiną w kolorach tęczy (w jednym

pojemniku znajduje się krepina w jednym kolorze) i recytuje wiersz:

 

Przepis na tęczę

Agnieszka Frączek

Weź bukiecik polnych wrzosów, (R. rozsypuje łukiem fioletowe skrawki krepiny)

dzbanek chabrowego sosu, (R. rozsypuje łukiem granatowe skrawki krepiny)

szklankę nieba wlej pomału,

garść niebieskich daj migdałów, (R. rozsypuje łukiem niebieskie skrawki krepiny)

dorzuć małą puszkę groszku,

nać pietruszki wsyp (po troszku!), (R. rozsypuje łukiem zielone skrawki krepiny)

włóż pojęcia dwa zielone

i zamieszaj w prawą stronę.

Dodaj skórkę od banana,

łąkę mleczy i stóg siana, (R. rozsypuje łukiem żółte skrawki krepiny)

szczyptę słońca, dziury z serka

i cytryny pół plasterka.

Weź jesieni cztery skrzynki,

zapach świeżej mandarynki, (R. rozsypuje łukiem pomarańczowe skrawki krepiny)

pompon od czerwonych kapci,

barszcz z uszkami (dzieło babci)…

Jeszcze maków wrzuć naręcze

i gotowe… (R. rozsypuje łukiem czerwone skrawki krepiny)

Widzisz tęczę?

 

R. pyta: Z czego w wierszyku powstała tęcza?; Jak naprawdę powstaje tęcza?; Jak nazywają się kolory,

które można zobaczyć w tęczy?. Podczas rozmowy i wszystkich zabaw w tym dniu można wprowadzić

elementy języka angielskiego: tęcza – rainbow, czerwony – red, pomarańczowy – orange,

żółty – yellow, zielony – green, niebieski – blue, granatowy - navy blue, fioletowy – Violet

4. „Tęczowy taniec” – rozwijanie kreatywności ruchowej, ćwiczenia rozmachowe rąk. Dziecko otrzymuje

długie paski krepiny ok. 1,5 m. Poruszają się zgodnie z muzyką. Na hasło: Tęcza rysuje zamaszystymi

ruchami łuki nad sobą, obserwuje zachowanie się pasków.

5. Karty pracy str.38 – pośrednie poznawanie zjawisk przyrodniczych, poszerzanie wiedzy na temat barw.

6. Bańki mydlane – zabawy z elementem ćwiczeń oddechowych, próby dostrzegania kolorów tęczy

w bańkach

7. „Kolory tęczy” – gra matematyczna, przeliczanie w zakresie 1–6, odwzorowywanie zbiorów liczbowych.

Na kartonie  narysowany jest  łuk tęczy (paski). Na

początku każdego paska naklejone jest kółko z odpowiednim kolorem. Przy kartonie leży tacka z kółkami

w kolorach tęczy. Zabawa polega na toczeniu dużej kostki i odczytaniu

liczby oczek. Tyle dziecko  może przyczepić kół do tęczy. Zabawa kończy się, gdy  tęcza będzie całą zapełniona.

 

czytano: 621 razy

autor: katilandia.pl

data dodania: 2020-06-17 21:54:29

Katilandia
UL. Siewierska 74, 42-400 ZAWIERCIE

tel.: +48 501 448 780
e-mail: biuro@katilandia.pl

  • 20170228_094342
  • 20170228_094321
  • 20170228_094232
  • 20170228_093935_1
  • 20170228_230641
Katilandia Niepubliczne Przedszkole i Żłobek
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Formularz zapytaniowy
Wypełnij formularz kontaktowy
Opinie
Dodaj wpis
Zobacz wpisy
Facebook
Wersja mobilna