Strona główna » E-learning » Grupa Sówki » Tęcza. 18.06.2020r. (czwartek)
Zadania do wykonania dla dzieci z gr. SÓWKI na czwartek (18.06.2020 r.)
1. Zestaw ćwiczeń porannych :
-Leżenie na pisaku” –R. rysuje kredą trójkąt, kwadrat, koło. Dziecko biega w różnych kierunkach, a na umówiony sygnał podbiega do narysowanej figury i układa się w ten sposób, żeby utworzył się trójkąt. Na inny sygnał łączą się i układa się w kwadrat (zabawę należy powtórzyć kilka razy).
-„Plażowanie” –dziecko stawia stopę na woreczku gimnastycznym( może być woreczek z ryżem lub kaszą). Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonywać raz jedną, raz drugą stopą.
-. „Orzeźwienie” – R. daje dziecku pustą butelkę plastikową. Dziecko przekłada butelke z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach. Podrzucają butelki i starają się chwycić oburącz.
2.,,Eksperyment z kolorami”- obserwowanie procesu tworzenia się barw, dostrzeganie odcieni, podawanie nazw kolorów.
https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY
3. Przepis na tęczę – poznawanie zjawisk atmosferycznych, rozpoznawanie kolorów tęczy, rozwijanie
pamięci. R. rozkłada przed sobą biały obrus, pojemniczki z pociętą krepiną w kolorach tęczy (w jednym
pojemniku znajduje się krepina w jednym kolorze) i recytuje wiersz:
Przepis na tęczę
Agnieszka Frączek
Weź bukiecik polnych wrzosów, (R. rozsypuje łukiem fioletowe skrawki krepiny)
dzbanek chabrowego sosu, (R. rozsypuje łukiem granatowe skrawki krepiny)
szklankę nieba wlej pomału,
garść niebieskich daj migdałów, (R. rozsypuje łukiem niebieskie skrawki krepiny)
dorzuć małą puszkę groszku,
nać pietruszki wsyp (po troszku!), (R. rozsypuje łukiem zielone skrawki krepiny)
włóż pojęcia dwa zielone
i zamieszaj w prawą stronę.
Dodaj skórkę od banana,
łąkę mleczy i stóg siana, (R. rozsypuje łukiem żółte skrawki krepiny)
szczyptę słońca, dziury z serka
i cytryny pół plasterka.
Weź jesieni cztery skrzynki,
zapach świeżej mandarynki, (R. rozsypuje łukiem pomarańczowe skrawki krepiny)
pompon od czerwonych kapci,
barszcz z uszkami (dzieło babci)…
Jeszcze maków wrzuć naręcze
i gotowe… (R. rozsypuje łukiem czerwone skrawki krepiny)
Widzisz tęczę?
R. pyta: Z czego w wierszyku powstała tęcza?; Jak naprawdę powstaje tęcza?; Jak nazywają się kolory,
które można zobaczyć w tęczy?. Podczas rozmowy i wszystkich zabaw w tym dniu można wprowadzić
elementy języka angielskiego: tęcza – rainbow, czerwony – red, pomarańczowy – orange,
żółty – yellow, zielony – green, niebieski – blue, granatowy - navy blue, fioletowy – Violet
4. „Tęczowy taniec” – rozwijanie kreatywności ruchowej, ćwiczenia rozmachowe rąk. Dziecko otrzymuje
długie paski krepiny ok. 1,5 m. Poruszają się zgodnie z muzyką. Na hasło: Tęcza rysuje zamaszystymi
ruchami łuki nad sobą, obserwuje zachowanie się pasków.
5. Karty pracy str.38 – pośrednie poznawanie zjawisk przyrodniczych, poszerzanie wiedzy na temat barw.
6. Bańki mydlane – zabawy z elementem ćwiczeń oddechowych, próby dostrzegania kolorów tęczy
w bańkach
7. „Kolory tęczy” – gra matematyczna, przeliczanie w zakresie 1–6, odwzorowywanie zbiorów liczbowych.
Na kartonie narysowany jest łuk tęczy (paski). Na
początku każdego paska naklejone jest kółko z odpowiednim kolorem. Przy kartonie leży tacka z kółkami
w kolorach tęczy. Zabawa polega na toczeniu dużej kostki i odczytaniu
liczby oczek. Tyle dziecko może przyczepić kół do tęczy. Zabawa kończy się, gdy tęcza będzie całą zapełniona.
czytano: 621 razy
autor: katilandia.pl
data dodania: 2020-06-17 21:54:29