Zapewniamy
  • Angielski all day & every day
  • Czas pracy od 6.00 do 17.30
  • Doświadczoną i wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną
  • Bogatą gamę bezpłatnych zajęć dodatkowych
  • Program dydaktyczny w oparciu o wytyczne MEN
  • Opiekę nad dziećmi od 1 roku życia do 6 lat
  • Smaczną i domową kuchnie
  • Udział w teatrzykach i wielu innych wydarzeniach
Formularz zapytaniowy
Ciekawostki
  • Chcesz wychować małego geniusza? Nie pozwalaj mu oglądać telewizji. Naukowcy z Michigan i Montrealu dowodzą, że częste oglądanie telewizji przez małe dzieci zwiększa ryzyko słabych wyników w nauce oraz problemów zdrowotnych przed ukończeniem 10 roku życia.dalej 
  • Dziecko w wieku przedszkolnym śmieje się średnio 400 razy dziennie.dalej 
  • Obliczono, że przeciętny czterolatek zadaje 437 pytań dziennie.dalej 

BURZA/ CO ZROBIĘ W CZASIE BURZY I SILNEGO WIATRU? 18.06.2020 R. (CZWARTEK)

Strona główna » E-learning » Grupa Smoki » BURZA/ CO ZROBIĘ W CZASIE BURZY I SILNEGO WIATRU? 18.06.2020 R. (CZWARTEK)

wielkość tekstu: A | A | A

Drodzy Rodzice!!!

Zadania do wukonia przez dzieci z grupy SMOKI na czwartek (18.06.2020 r.)

1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 39 (wg B Formy):

  • Marsz z woreczkiem na głowie – ręce wyciągnięte na boki.
  • Przekładanie miarowo woreczków z ręki do ręki.
  • Unoszenie woreczków na stopie, pozostanie przez kilka sekund na jednej nodze.
  • Podrzucanie i łapanie woreczków.
  • Rzucanie woreczków do kosza.
  • Slalom między woreczkami rozłożonymi w równych odległościach na dywanie.

2. „Burza” – praca z tekstem. R. czyta wiersz Jacka Paciorka pod tym samym tytułem, a następnie omawia go z dziećmi.

Burza

Jan Paciorek

Szła przez pola Pani Burza,

– Co tak panią dzisiaj wkurza?

– Skąd u Pani tyle złości?

– Musi Pani mieć przykrości?

Burza błyska, grzmi i wieje,

Straszy wszystkich: – Świat zaleję,

Powywracam wszystkie drzewa,

Kto się boi – niechaj zwiewa,

Niebo całe pociemniało,

Z wichrem wszystko oszalało,

Drzewa nisko się kłaniają,

Panią Burzę przepraszają,

– Niechże Pani już przestanie,

Robić wszystkim wielkie lanie!

Burza mruczy, marszczy czoło.

Oj, nie będzie dziś wesoło,

Niech się kryje, kto gdzie może,

Bo tu będzie zaraz morze,

Leje, wyje, gromy ciska,

Siódme poty z chmur wyciska.

Aż się wreszcie tak zmęczyła,

Że się stała całkiem miła.

Cicho mruczy zawstydzona,

To jest burza? – to nie ona.

Cicho wiszą chmury z nieba,

Będzie słońce – nam zaśpiewa,

Rozweseli Panią Burzę,

Burza ze słońcem w jednym chórze?

Z tego śpiewu tęcza wisi,

Ależ Pani nam kaprysi!

Ale koniec – szkoda czasu,

Słońce świeci – chodź do lasu.

R. zadaje dzieciom pytania: O jakim zjawisku atmosferycznym była mowa w wierszu? Co zrobiła Pani Burza? Jakie inne zjawiska jej towarzyszyły? Co się stało, gdy się zmęczyła? Kto przepędził burzę? Czy wiecie, jak powstaje burza?

3. „Jak powstaje burza” – eksperyment. Na słoiku R. umieszcza kawałek blaszki (np. nakrętkę metalową od słoika). Nadmuchuje balon i energicznie pociera go kawałkiem wełnianej szmatki lub włóczkę. Kładzie balon go na blaszce i zbliża do niej palec. R. pyta dzieci, co się stało? W wyniku pocierania balonika wytworzyły się ładunki elektryczne i przeskoczyła iskra (jak błyskawica). R. pyta dzieci, czy znają jakieś zjawisko charakterystyczne dla lata, w którym także pojawiają się iskry (błyskawice)? https://www.youtube.com/watch?v=eyLKBakvNW4

4.  „Co zrobię w czasie burzy i silnego wiatru?” – rozmowa na temat zjawisk pogodowych na pod­stawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści – burza na Mazurach. R. zadaje dzieciom pytania: Dokąd pojechała Ada z rodziną? Gdzie mieszkali? Co robili, gdy już się rozpakowali? Co zrobili dla swojego bezpieczeństwa przed wypłynięciem na jezioro? Co się stało, gdy byli na środku jeziora? Kto zapamiętał, co należy robić, by dowiedzieć się, czy burza jest da­leko od nas? Czy udało im się bezpiecznie wrócić do przyczepy? (Załącznik- opowiadanie)

5. „Gdy idzie burza, to…” – technika niedokończonych zdań, dyskusja na temat tego, jak zachowywać się w czasie burzy. R. rozpoczyna zdanie: Gdy idzie burza, to…, a dzieci  je kończą. Mogą odnosić się zarówno do własnych uczuć, doświadczeń, jak i wiedzy dotyczącej omawianego zjawiska. R. pyta: Jak się zachowywać, gdy zbliża się burza? Gdzie można się schronić? (w sklepie, w samochodzie). Czego nie można robić? (stać w wodzie, chować się pod drzewem). Jak zachowywać się w czasie burzy w domu? (pozamykać okna, wyłączyć urządzenia elektryczne, bo uderzenie pioruna może spowodować porażenie).

6. „Burzowe emocje” – oglądanie filmu, dyskusja. Dzieci z R. oglądają film prezentujący burzę, np.  https://www.youtube.com/watch?v=egOpLLXPn2c Następnie R. zadaje pytania: Jakie uczucia wywołuje burza? Z jakimi uczuciami kojarzy wam się burza? Czy burzy trzeba się obawiać? Jak należy się zachować podczas burzy, gdy jesteśmy na dworze? Co się dzieje, gdy skończy się burza? Jakie zjawisko pogodowe często się po niej pojawia latem? Jak się czujemy, gdy patrzymy na tęczę?

7. Karty pracy

„Jak się zachować w czasie upalnego dnia i w czasie burzy” – praca z KP2.48. (4-latki) Dzieci omawiają ilustracje z KP2.48. Wybierają ilustracje przedstawiające właściwe zachowania i je kolorują.

Praca z KP4.33b – utrwalenie właściwych zachowań w czasie burzy, ćwiczenie logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy ogólnej. N. pyta dzieci: Co można zaobserwować na niebie po burzy w słoneczny dzień? (tęcza) (5-latki)

ZAŁĄCZNIKI

czytano: 591 razy

autor: katilandia.pl

data dodania: 2020-06-17 15:23:10

Katilandia
UL. Siewierska 74, 42-400 ZAWIERCIE

tel.: +48 501 448 780
e-mail: biuro@katilandia.pl

  • 20170228_094342
  • 20170228_094321
  • 20170228_094232
  • 20170228_093935_1
  • 20170228_230641
Katilandia Niepubliczne Przedszkole i Żłobek
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Formularz zapytaniowy
Wypełnij formularz kontaktowy
Opinie
Dodaj wpis
Zobacz wpisy
Facebook
Wersja mobilna