Strona główna » E-learning » Grupa Sówki » Burza. 17.06.2020r. (środa)
Zadania do wykonania dla dzieci z gr. SÓWKI na środę (17.06.2020 r.)
1. Zestaw ćwiczeń porannych :
-Leżenie na pisaku” –R. rysuje kredą trójkąt, kwadrat, koło. Dziecko biega w różnych kierunkach, a na umówiony sygnał podbiega do narysowanej figury i układa się w ten sposób, żeby utworzył się trójkąt. Na inny sygnał łączą się i układa się w kwadrat (zabawę należy powtórzyć kilka razy).
-„Plażowanie” –dziecko stawia stopę na woreczku gimnastycznym( może być woreczek z ryżem lub kaszą). Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonywać raz jedną, raz drugą stopą.
-. „Orzeźwienie” – R. daje dziecku pustą butelkę plastikową. Dziecko przekłada butelke z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach. Podrzucają butelki i starają się chwycić oburącz.
2.,,Pietruszka’’-poszerzanie wiedzy przyrodniczej na podstawie wiersza.
Pietruszka (Dorota Gellner)
Chodź tu do mnie,
Pietruszko!
Opowiem ci na uszko
O tym
Jak byłaś małą,
Jak w nasionku
Zmieściłaś się cała.
Jak cię mama posadziła
W ogródku ,
Jak rosłaś powolutku …
Opowiem ci o tym na uszko,
Biało-zielona pietruszko.
I jeszcze na dodatek
Zawiążę ci wstążkę
Na liściach
Żebyś byłą taka ładna
Jak kwiatek!
R. prosi, aby dziecko opowiedziało historię pietruszki: Jaka pietruszka byłą na początku?; Co się działo z pietruszką, żeby wyglądała teraz tak pięknie i okazale?
3.Przed dzieckiem leży tacka z klockami. R. prosi dziecko, aby uważnie posłuchały , ile ziaren posadzi gospodarz w ogrodzie. Uderza w bębenek, liczba uderzeń w zakresie 1-6 . Dziecko przelicza, mówi wyniki. Układa przed sobą tyle klocków, ile było uderzeń . Przelicza klocki, dotyka po kolei każdy z nich. Zabawę należy powtórzyć kilkukrotnie.
4,,Zjawiska atmosferyczne rozwijanie i uwrażliwianie słuchu fizycznego poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych. Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy. R. rozkłada piktogramy przedstawiające zjawiska atmosferyczne, prosi o ciszę, ponieważ, aby odgadnąć zagadki, trzeba uważnie słuchać nagrania , a potem dopasowania odpowiedni obrazek do dźwięki: deszcz, ulewa, wiatr, wichura, burza, grad. Dziecko uważnie słucha nagrania w czasie pauzy podaje rozwiązanie, wskazując symbol danego zjawiska. R. pyta: Jaką pogodę lubisz najbardziej i dlaczego? A jaka pogoda według ciebie jest niebezpieczna i dlaczego? (załącznik pogoda)
5. Dziecko śpiewa piosenkę ,, Razem z latem”
https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw
6. ,,Piorun”- malowanie zygzaków na kartce. Dziecko ogląda zdjęcia piorunów, mówi do czego piorun jest podobny. R. wyjaśnia, że piorun to wyładowanie elektryczne o bardzo dużej mocy – może złąmać drzewo, zapalić je, zniszczyć dom. R. wyjaśnia, że pioruny biegają od chmury do ziemi. Dziecko otrzymuje żółtą kredkę i na czarnej kartce kreśli zygzaki z góry do dołu.
7. Syk węża – zabawa usprawniająca rozwój mowy, wydłużanie fazy wydechowej, utrwalanie nawyku
mówienia na wydechu, usprawnianie warg i czubka języka, utrwalanie prawidłowej artykulacji głoski.
Syk węża
Ewa Małgorzata Skorek
Idzie sobie mały wąż.
Idzie i tak syczy wciąż.
s//s, s//s*
Idzie sobie tenże wąż
W stronę lasu, sycząc wciąż.
s//s, s//s*
Syczy, syczy wężyk mały.
W syku jego urok cały.
s//s, s//s*
Nikt nie syczy pięknie tak,
Ani krowa, ani szpak.
s//s, s//s*
Nie potrafi tak ropucha,
Nawet ta brzęcząca mucha.
s//s, s//s*
Twe syczenie, wężu mój,
Też podziwia pszczółek rój.
s//s, s//s*
W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dziecko powtarza za R., naśladuje syk węża – jak najdłużej
na jednym wydechu dwukrotnie wypowiadają z jednakowym natężeniem głosu głoskę s, robiąc
jedną pauzę (//), w czasie której na chwilę wstrzymują oddech.
czytano: 597 razy
autor: katilandia.pl
data dodania: 2020-06-16 22:57:07