Zapewniamy
  • Angielski all day & every day
  • Czas pracy od 6.00 do 17.30
  • Doświadczoną i wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną
  • Bogatą gamę bezpłatnych zajęć dodatkowych
  • Program dydaktyczny w oparciu o wytyczne MEN
  • Opiekę nad dziećmi od 1 roku życia do 6 lat
  • Smaczną i domową kuchnie
  • Udział w teatrzykach i wielu innych wydarzeniach
Formularz zapytaniowy
Ciekawostki
  • Chcesz wychować małego geniusza? Nie pozwalaj mu oglądać telewizji. Naukowcy z Michigan i Montrealu dowodzą, że częste oglądanie telewizji przez małe dzieci zwiększa ryzyko słabych wyników w nauce oraz problemów zdrowotnych przed ukończeniem 10 roku życia.dalej 
  • Dziecko w wieku przedszkolnym śmieje się średnio 400 razy dziennie.dalej 
  • Obliczono, że przeciętny czterolatek zadaje 437 pytań dziennie.dalej 

Burza. 17.06.2020r. (środa)

Strona główna » E-learning » Grupa Sówki » Burza. 17.06.2020r. (środa)

wielkość tekstu: A | A | A

Zadania do wykonania dla dzieci z gr. SÓWKI na środę   (17.06.2020 r.)

1. Zestaw ćwiczeń porannych :

 

-Leżenie na pisaku” –R. rysuje kredą trójkąt, kwadrat, koło. Dziecko biega w różnych kierunkach, a na umówiony sygnał podbiega do narysowanej figury i układa się w ten sposób, żeby utworzył się trójkąt. Na inny sygnał łączą się i układa się w kwadrat (zabawę należy powtórzyć kilka razy).

-„Plażowanie” –dziecko stawia stopę na woreczku gimnastycznym( może być woreczek z ryżem lub kaszą). Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonywać raz jedną, raz drugą stopą.

-. „Orzeźwienie” – R. daje  dziecku  pustą  butelkę  plastikową. Dziecko przekłada butelke z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach. Podrzucają butelki i starają się chwycić oburącz.

 

2.,,Pietruszka’’-poszerzanie wiedzy przyrodniczej na podstawie wiersza.

Pietruszka (Dorota Gellner)

Chodź tu do mnie,

Pietruszko!

Opowiem ci na uszko

O tym

Jak byłaś małą,

Jak w nasionku

Zmieściłaś się cała.

Jak cię mama posadziła

W ogródku ,

Jak rosłaś powolutku …

Opowiem ci o tym na uszko,

Biało-zielona pietruszko.

I jeszcze na dodatek

Zawiążę ci wstążkę

Na liściach

Żebyś byłą taka ładna

Jak kwiatek!

R. prosi, aby dziecko opowiedziało historię pietruszki: Jaka pietruszka byłą na początku?; Co się działo z pietruszką, żeby wyglądała teraz tak pięknie i okazale?

3.Przed dzieckiem leży tacka z klockami. R. prosi dziecko, aby uważnie posłuchały , ile ziaren posadzi gospodarz w ogrodzie. Uderza w bębenek, liczba uderzeń w zakresie 1-6 . Dziecko przelicza, mówi wyniki. Układa przed sobą tyle klocków, ile było uderzeń . Przelicza klocki, dotyka po kolei każdy z nich. Zabawę należy powtórzyć kilkukrotnie.

4,,Zjawiska atmosferyczne rozwijanie i uwrażliwianie słuchu fizycznego poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych. Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy. R. rozkłada piktogramy przedstawiające zjawiska atmosferyczne, prosi o ciszę, ponieważ, aby odgadnąć zagadki, trzeba uważnie słuchać nagrania , a potem dopasowania odpowiedni obrazek do dźwięki: deszcz, ulewa, wiatr, wichura, burza, grad. Dziecko uważnie słucha nagrania w czasie pauzy podaje rozwiązanie, wskazując symbol danego zjawiska. R. pyta: Jaką pogodę lubisz najbardziej i dlaczego? A jaka pogoda według ciebie jest niebezpieczna i dlaczego? (załącznik pogoda)

5. Dziecko śpiewa piosenkę ,, Razem z latem”

https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw

 

6. ,,Piorun”- malowanie zygzaków na kartce. Dziecko ogląda zdjęcia piorunów, mówi do czego piorun jest podobny. R. wyjaśnia, że piorun to wyładowanie elektryczne o bardzo dużej mocy – może  złąmać drzewo, zapalić je, zniszczyć dom. R. wyjaśnia, że pioruny biegają od chmury do ziemi. Dziecko otrzymuje żółtą kredkę i na czarnej kartce kreśli zygzaki z góry do dołu.

7. Syk węża – zabawa usprawniająca rozwój mowy, wydłużanie fazy wydechowej, utrwalanie nawyku

mówienia na wydechu, usprawnianie warg i czubka języka, utrwalanie prawidłowej artykulacji głoski.

Syk węża

Ewa Małgorzata Skorek

Idzie sobie mały wąż.

Idzie i tak syczy wciąż.

s//s, s//s*

Idzie sobie tenże wąż

W stronę lasu, sycząc wciąż.

s//s, s//s*

Syczy, syczy wężyk mały.

W syku jego urok cały.

s//s, s//s*

Nikt nie syczy pięknie tak,

Ani krowa, ani szpak.

s//s, s//s*

Nie potrafi tak ropucha,

Nawet ta brzęcząca mucha.

s//s, s//s*

Twe syczenie, wężu mój,

Też podziwia pszczółek rój.

s//s, s//s*

W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dziecko powtarza za R., naśladuje syk węża – jak najdłużej

na jednym wydechu dwukrotnie wypowiadają z jednakowym natężeniem głosu głoskę s, robiąc

jedną pauzę (//), w czasie której na chwilę wstrzymują oddech.

ZAŁĄCZNIKI

czytano: 597 razy

autor: katilandia.pl

data dodania: 2020-06-16 22:57:07

Katilandia
UL. Siewierska 74, 42-400 ZAWIERCIE

tel.: +48 501 448 780
e-mail: biuro@katilandia.pl

  • 20170228_094342
  • 20170228_094321
  • 20170228_094232
  • 20170228_093935_1
  • 20170228_230641
Katilandia Niepubliczne Przedszkole i Żłobek
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Formularz zapytaniowy
Wypełnij formularz kontaktowy
Opinie
Dodaj wpis
Zobacz wpisy
Facebook
Wersja mobilna