Strona główna » E-learning » Grupa Smoki » What’s the weather like today? 17.06.2020r
What’s the weather like today? Rozmowa Praca z obrazkiem.
- Po przywitaniu dzieci podchodzą do okna. Stand up and let’s go to the window.
Is it raining? Is it windy? Is it snowing? - Rodzic zadając poszczególne pytania, Is it warm? Is it cold? wykonuje odpowiednie gesty.
- Wszyscy siadają w kole Rodzic zadaje dzieciom pytanie do ilustracji: What can you see in the picture?
- Zachęca dzieci do odpowiedzi. Jeśli dzieci mają problem z podaniem nazw elementów ilustracji, Rodzic może pokazać konkretne części obrazka i zapytać: What’s this? (np. wskazując niebo)
- Rodzic opowiada dzieciom krótko o pogodzie na obrazku. Look, in the picture it’s summer. There is: blue sky and a yellow sun. In the picture it’s sunny.
- wystawia do góry piąstkę i otwiera dłoń, przedstawiając słoneczko z promykami. In the picture it’s hot. pociera ręką czoło. It’s sunny. It’s hot.
- Rodzic zachęca dzieci do powtórzenia fraz z wykonywaniem odpowiednich gestów. Stand up and let’s go to the window N. i dzieci podchodzą do okna raz jeszcze. one more time! Is it hot today? N. pociera ręką czoło. Is it sunny today?
Hot and sunny Zabawa ruchowa
- Dzieci stoją w kole na środku Sali N/R rozkłada sznurek – dzieli ją na 2 części.
- Staje w jednej z nich, pokazuje dzieciom obrazek (dziecko ocierające pot z czoła) i kładzie go na podłodze, mówiąc: It’s hot here.
- Potem staje po drugiej stronie sznurka i powtarza schemat z drugą ilustracją. Mówi: It’s sunny here. - N. gra na tamburynie. Przestaje grać i wypowiada jedno ze zdań: It’s hot / It’s sunny.
- Zadaniem dzieci jest ustawianie się po odpowiedniej stronie sznurka. N. zachęca dzieci do powtórzenia zdania.
Wprowadzenie słownictwa (top, T-shirt, shorts, skirt, dress, sandals, flip-flop, cap, sunglasses swimsuit)
- Rodzic ma przed sobą worek a w nim przygotowane letnie brania i akcesoria.
- Po kolei wyciąga z niego ubrania. Look! A top. …(White) top. N. wyciąga koszulkę na ramiączkach i określa jej kolor.
- Zosia, come here, please. N. zaprasza dziecko do siebie. Put on the top! N. pokazuje dziecku, żeby założyło koszulkę. Good! Very good! Chwali dziecko. Take off the top. Zachęca dziecko do zdjęcia bluzki. Good. Sit down, please. Prosi, żeby usiadło.
- N. zaprasza inne dziecko na środek sali. Powtarza schemat zabawy z innymi częściami garderoby. N. pokazuje po kolei wszystkie przedmioty i zachęca dzieci do kilkukrotnego powtórzenia każdego słówka po angielsku (np. głośno, cicho, szybko, wolno).
czytano: 593 razy
autor: katilandia.pl
data dodania: 2020-06-16 19:44:16