Strona główna » E-learning » Grupa Sówki » Piękna nasza Polska cała. 25.06.2020r. (czwartek)
Zadania do wykonania dla dzieci z gr. SÓWKI na czwartek (25.06.2020 r.)
1. Zestaw ćwiczeń porannych :
-Leżenie na pisaku” –R. rysuje kredą trójkąt, kwadrat, koło. Dziecko biega w różnych kierunkach, a na umówiony sygnał podbiega do narysowanej figury i układa się w ten sposób, żeby utworzył się trójkąt. Na inny sygnał łączą się i układa się w kwadrat (zabawę należy powtórzyć kilka razy).
-„Plażowanie” –dziecko stawia stopę na woreczku gimnastycznym( może być woreczek z ryżem lub kaszą). Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonywać raz jedną, raz drugą stopą.
-· „Przeciąganie liny” – uczestnicy podzieleni na dwa zespoły przeciągają linę. Wygrywa zespół, który przeciągnie drugą drużynę za wyznaczoną linię.
-. „Berek żuraw” – dziecko biegają po pokoju ,R. jest berkiem. Gdy berek zbliża się do danej osoby, musi ona podnieść jedną nogę do góry.
-. „Rajd rowerowy” – dziecko leży w kręgu na plecach i naśladują jazdę rowerem do słów wierszyka Jedzie rowerek na spacerek recytowanego przez R.
-. „Łodzie” – R. daje dziecku kocyk, dziecko siada w klęku na złożonym na połowę kocyku-łodzi, rączki to wiosła. Dziecko płynie w wakacyjną podróż, odpychając się od podłogi.
.
2„Zabawy kolorami” – obserwowanie tworzonych efektów plastycznych, usprawnianie mięśni dłoni
poprzez zabawy z plasteliną. R. zaprasza dziecko do zabawy z kolorami. Rozmawia z dzieckiem na temat
wcześniejszych doświadczeń – zabawy z farbami: Jak się zachowały kolory?; Co się działo, co
można było zaobserwować?; Jakie kolory powstawały?. R. zaprasza do łączenia plasteliny w różnych
kolorach (dwóch, trzech kolorów), lepienia wałków, kulek, sprawdzania, czy powstają nowe kolory, obserwowania nowych form plastycznych.
3„Oto nasza Polska cała” – utrwalanie znajomości nazwy kraju, jego stolicy oraz głównej rzeki. R. prezentuje dziecku fizyczną mapę Polski .Prosi dziecko o podzielenie się wrażeniami. Czy wie,
co ta mapa przedstawia? Co na mapie oznaczają zielone plamy, a co czerwone? Czym są niebieskie
niteczki i plamki, których dużo jest na mapie? R. wskazuje dziecku Wisłę, za pomocą latarki oświetla
jej bieg na mapie.
4. Płynie Wisła, płynie – słuchanie fragmentu książki, rozwijanie wiedzy o Polsce.
Płynie Wisła, płynie
Czesław Janczarski
Na Baraniej Górze
Srebrne źródło błyska.
Dwie Wisełki pluszczą,
Powstała z nich Wisła. (R. wskazuje przy pomocy światła, które to miejsce na mapie,
Dziecko mocują zdjęcie Baraniej Góry. Wisła ma początek w górach)
Płynie do Krakowa
Przez wioski i miasta.
W Krakowie na rynku
dziś lajkonik hasa. (dziecko wraz z R. oznacza na mapie Kraków, ogląda
zdjęcie Lajkonika)
Trzeba minąć most w Puławach,
Cel podróży to Warszawa.
Śmiało naprzód żeglujemy,
Powita nas gród Syreny. (dziecko wraz z R. oznacza na mapie Warszawę, ogląda
zdjęcie Syrenki)
Żaglóweczka sunie lekko,
Spójrz, już morze niedaleko.
Słona fala zmywa plażę
I muszelkę niesie w darze. (dziecko wraz z R. oznacza na mapie Gdańsk i ogląda
zdjęcie statku w porcie)
5. „Wycieczka wzdłuż Wisły” – poznawanie charakterystycznych elementów dla regionów. R. zaprasza
Dziecko na wycieczkę wzdłuż Wisły i pyta: Czym popłyniemy? – dziecko podaje swoje pomysły,
np. łódką. Siadamy na dywanie i naśladujemy ruch wiosłami. (Wisły). Słychać szum potoku, beczenie owiec. R. mówi: Jesteśmy w górach, stąd Wisła wypływa,
w górach na halach pasą się owce. Dziecko jest owcą , chodzi na czworakach. Na
znak dzwonka podchodzą do R.-bacy, beczy „beee, beee, beee”. R. zmienia miejsce i znowu daje
sygnał dzwoneczkiem, owieczki zawsze idą za bacą. Następnie dziecko wsiada do łódki i płynie dalej.
Słychać szum przepływającej rzeki, fragment piosenki Krakowiaczek jeden. R. mówi: Jesteśmy w Krakowie.
Jednym z symboli Krakowa jest smok wawelski. Kraków słynie także z lajkonika. Lajkonik to
brodaty Tatarzyn na koniu. Przemierza ulice Krakowa i dotyka mieszkańców buławą, kogo dotknie
ten będzie miał szczęście. Dziecko znów wsiada do łódki , płynie dalej. Słychać szum przepływającej rzeki,
samochody, gwar wielkomiejski. R. mówi: Dojechaliśmy do Warszawy, to nasza stolica, piękna
i nowoczesna. W Warszawie jest metro. Dziecko tworzy pociąg z R., poruszają się szybko, wolno,
w zależności od tempa. Później znów wsiada do łódki , płynie dalej:
słychać szum przepływającej rzeki, syreny statków. R. mówi: Dopłynęliśmy do Gdańska, tutaj Wisła
kończy swój bieg i wpada do morza.
6. Masażyki – dziecko wraz z R. dobiera się parami, masowane dziecko kładzie się na brzuchu, dłonie wkłada pod brodę.
Rzeczka
Julian Tuwim
Płynie, wije się rzeczka. (na plecach rysujemy linię falistą)
Tu się srebrzy, (delikatnie drapiemy) tam ginie. (wkładamy palce za kołnierz)
A tam znowu wypłynie. (przenosimy dłoń pod pachę dziecka i szybko wyjmujemy)
7. „Nasze kolorowanki” – doskonalenie umiejętności trzymania narzędzia pisarskiego, cierpliwe wykonanie
pracy. Kolorowanie kolorowanek, samodzielny wybór (postacie bajkowe, zwierzęta, pojazdy).
R. zwraca uwagę na prawidłowy chwyt kredki, motywuje dziecko do dokładnej i estetycznej pracy. Indywidualny
kontakt z dzieckiem , wskazywanie i podawanie nazw kolorów, argumentowanie swoich wyborów,
próby temperowania kredek.
czytano: 933 razy
autor: katilandia.pl
data dodania: 2020-06-24 22:15:55