Zapewniamy
  • Angielski all day & every day
  • Czas pracy od 6.00 do 17.30
  • Doświadczoną i wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną
  • Bogatą gamę bezpłatnych zajęć dodatkowych
  • Program dydaktyczny w oparciu o wytyczne MEN
  • Opiekę nad dziećmi od 1 roku życia do 6 lat
  • Smaczną i domową kuchnie
  • Udział w teatrzykach i wielu innych wydarzeniach
Formularz zapytaniowy
Ciekawostki
  • Chcesz wychować małego geniusza? Nie pozwalaj mu oglądać telewizji. Naukowcy z Michigan i Montrealu dowodzą, że częste oglądanie telewizji przez małe dzieci zwiększa ryzyko słabych wyników w nauce oraz problemów zdrowotnych przed ukończeniem 10 roku życia.dalej 
  • Dziecko w wieku przedszkolnym śmieje się średnio 400 razy dziennie.dalej 
  • Obliczono, że przeciętny czterolatek zadaje 437 pytań dziennie.dalej 

Piękna nasza Polska cała. 25.06.2020r. (czwartek)

Strona główna » E-learning » Grupa Sówki » Piękna nasza Polska cała. 25.06.2020r. (czwartek)

wielkość tekstu: A | A | A

Zadania do wykonania dla dzieci z gr. SÓWKI na czwartek  (25.06.2020 r.)

1. Zestaw ćwiczeń porannych :

 

-Leżenie na pisaku” –R. rysuje kredą trójkąt, kwadrat, koło. Dziecko biega w różnych kierunkach, a na umówiony sygnał podbiega do narysowanej figury i układa się w ten sposób, żeby utworzył się trójkąt. Na inny sygnał łączą się i układa się w kwadrat (zabawę należy powtórzyć kilka razy).

-„Plażowanie” –dziecko stawia stopę na woreczku gimnastycznym( może być woreczek z ryżem lub kaszą). Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonywać raz jedną, raz drugą stopą.

-· „Przeciąganie liny” – uczestnicy podzieleni na dwa zespoły przeciągają linę. Wygrywa zespół, który przeciągnie drugą drużynę za wyznaczoną linię.

 

 

-. „Berek żuraw” – dziecko biegają po pokoju ,R.  jest  berkiem. Gdy berek zbliża się do danej osoby, musi ona podnieść jedną nogę do góry.

-. „Rajd rowerowy” – dziecko  leży w kręgu na plecach i naśladują jazdę rowerem do słów wierszyka Jedzie rowerek na spacerek recytowanego przez R.

-. „Łodzie” – R. daje dziecku kocyk,  dziecko siada w klęku na złożonym na połowę kocyku-łodzi, rączki to wiosła. Dziecko  płynie  w wakacyjną podróż, odpychając się od podłogi.

.

2„Zabawy kolorami” – obserwowanie tworzonych efektów plastycznych, usprawnianie mięśni dłoni

poprzez zabawy z plasteliną. R. zaprasza dziecko do zabawy z kolorami. Rozmawia z dzieckiem  na temat

wcześniejszych doświadczeń – zabawy z farbami: Jak się zachowały kolory?; Co się działo, co

można było zaobserwować?; Jakie kolory powstawały?. R. zaprasza do łączenia plasteliny w różnych

kolorach (dwóch, trzech kolorów), lepienia wałków, kulek, sprawdzania, czy powstają nowe kolory, obserwowania nowych form plastycznych.

 

3„Oto nasza Polska cała” – utrwalanie znajomości nazwy kraju, jego stolicy oraz głównej rzeki. R. prezentuje dziecku  fizyczną mapę Polski .Prosi dziecko o podzielenie się wrażeniami. Czy wie,

co ta mapa przedstawia? Co na mapie oznaczają zielone plamy, a co czerwone? Czym są niebieskie

niteczki i plamki, których dużo jest na mapie? R. wskazuje dziecku  Wisłę, za pomocą latarki oświetla

jej bieg na mapie.

 

4. Płynie Wisła, płynie słuchanie fragmentu książki, rozwijanie wiedzy o Polsce.

Płynie Wisła, płynie

Czesław Janczarski

 

Na Baraniej Górze

Srebrne źródło błyska.

Dwie Wisełki pluszczą,

Powstała z nich Wisła. (R. wskazuje przy  pomocy światła, które to miejsce na mapie,

Dziecko mocują zdjęcie Baraniej Góry. Wisła ma początek w górach)

Płynie do Krakowa

Przez wioski i miasta.

W Krakowie na rynku

dziś lajkonik hasa. (dziecko wraz z R. oznacza na mapie Kraków, ogląda

zdjęcie Lajkonika)

Trzeba minąć most w Puławach,

Cel podróży to Warszawa.

Śmiało naprzód żeglujemy,

Powita nas gród Syreny. (dziecko wraz z R. oznacza na mapie Warszawę, ogląda

zdjęcie Syrenki)

Żaglóweczka sunie lekko,

Spójrz, już morze niedaleko.

Słona fala zmywa plażę

I muszelkę niesie w darze. (dziecko wraz z R. oznacza na mapie Gdańsk i ogląda

zdjęcie statku w porcie)

 

5. „Wycieczka wzdłuż Wisły” – poznawanie charakterystycznych elementów dla regionów. R. zaprasza

Dziecko  na wycieczkę wzdłuż Wisły i pyta: Czym popłyniemy? – dziecko podaje swoje pomysły,

np. łódką. Siadamy na dywanie i naśladujemy ruch wiosłami. (Wisły). Słychać szum potoku, beczenie owiec. R. mówi: Jesteśmy w górach, stąd Wisła wypływa,

w górach na halach pasą się owce. Dziecko  jest owcą , chodzi na czworakach. Na

znak dzwonka podchodzą do R.-bacy, beczy „beee, beee, beee”. R. zmienia miejsce i znowu daje

sygnał dzwoneczkiem, owieczki zawsze idą za bacą. Następnie dziecko  wsiada do łódki  i płynie dalej.

Słychać szum przepływającej rzeki, fragment piosenki Krakowiaczek jeden. R. mówi: Jesteśmy w Krakowie.

Jednym z symboli Krakowa jest smok wawelski. Kraków słynie także z lajkonika. Lajkonik to

brodaty Tatarzyn na koniu. Przemierza ulice Krakowa i dotyka mieszkańców buławą, kogo dotknie

ten będzie miał szczęście. Dziecko  znów wsiada  do łódki , płynie  dalej. Słychać szum przepływającej rzeki,

samochody, gwar wielkomiejski. R. mówi: Dojechaliśmy do Warszawy, to nasza stolica, piękna

i nowoczesna. W Warszawie jest metro. Dziecko  tworzy  pociąg z R., poruszają się szybko, wolno,

w zależności od tempa. Później znów wsiada do łódki , płynie  dalej:

słychać szum przepływającej rzeki, syreny statków. R. mówi: Dopłynęliśmy do Gdańska, tutaj Wisła

kończy swój bieg i wpada do morza.

 

6. Masażyki – dziecko wraz z R. dobiera się parami, masowane dziecko kładzie się na brzuchu, dłonie wkłada pod brodę.

Rzeczka

Julian Tuwim

Płynie, wije się rzeczka. (na plecach rysujemy linię falistą)

Tu się srebrzy, (delikatnie drapiemy) tam ginie. (wkładamy palce za kołnierz)

A tam znowu wypłynie. (przenosimy dłoń pod pachę dziecka i szybko wyjmujemy)

 

7. „Nasze kolorowanki” – doskonalenie umiejętności trzymania narzędzia pisarskiego, cierpliwe wykonanie

pracy. Kolorowanie kolorowanek, samodzielny wybór (postacie bajkowe, zwierzęta, pojazdy).

R. zwraca uwagę na prawidłowy chwyt kredki, motywuje dziecko  do dokładnej i estetycznej pracy. Indywidualny

kontakt z dzieckiem  , wskazywanie i podawanie nazw kolorów, argumentowanie swoich wyborów,

próby temperowania kredek.

czytano: 387 razy

autor: katilandia.pl

data dodania: 2020-06-24 22:15:55

Katilandia
UL. Siewierska 74, 42-400 ZAWIERCIE

tel.: +48 501 448 780
e-mail: biuro@katilandia.pl

  • 20170228_094342
  • 20170228_094321
  • 20170228_094232
  • 20170228_093935_1
  • 20170228_230641
Katilandia Niepubliczne Przedszkole i Żłobek
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Formularz zapytaniowy
Wypełnij formularz kontaktowy
Opinie
Dodaj wpis
Zobacz wpisy
Facebook
Wersja mobilna